Cara Mengurangkan Masalah Jeragat



Bahaya Sinar UV

Sinar UV, selain daripada merosakkan DNA sel kulit juga memainkan peranan penting dalam menggalakkan penghasilan jeragat. Sinar UV yang berterusan akan menggalakkan penghasilan lebih banyak melanin melalui proses melanogenesis.




Melanin adalah pigmen gelap yang terhasil didalam kulit oleh sel melanocytes . Kawasan yang terdedah lebih banyak kepada sinar UV akan menghasilkn lebih banyak pigmen melanin berbanding kawasan yang tidak terdedah. Jeragat akan wujud terutama nya pada kawasan yang terdedah dengan UV seperti muka & juga lengan.

Kulit kita (epidermis) ada 5 lapisan. Paling atas stratumn corneum dan paling bawah-stratumn basal. Sel-sel kulit akan perlahan-lahan berganti baru setiap 28 hari sekali dengan gerakan daripada bawah ke luar. Jika jeragat berada di dalam kulit. Ia akan perlahan-lahan bergerak keluar dan nampak semakin terang apabila berada di lapisan paling luar.

Bukan kerana UV sahaja penyebab jeragat. Pil perancang dan pengambilan produk kecantikan yang tinggi chemical juga adalah antara puncanya.


Istimewa Produk Dermags


Dermags Skincare yang saya gunakan ini mampu merawat kulit bermula daripada dalam sel lagi. Produk ini bukan bleaching seperti produk-produk lain yang kebanyakannya menanggalkan jeragat pada bahagian kulit atas sahaja. Dari itu kesan pemutihannya memang akan berlaku dengan pantas.

Dermags Skincare mampu mengurangkan penghasilan melanin dengan cara mengurangkan enzyme tyrosinase yang menjadi pemangkin kepada penghasilan melanin. Jika enzyme ini dapat dikurangkan, proses penghasilan melanin juga akan semakin berkurangan.

Walaubagaimanapun melanin di dalam kulit masih ada pada kadar yang diperlukan sebagai pelindung kepada kemusnahan sel-sel kulit akibat terdedah kepada sinar UV.


Bahan Aktif Alpha Mags

Alpha Mags atau nama penuhnya Alpha Mangostin ialah satu bahan yang didapati dari ekstrak kulit manggis. Kajian Dr. Mariani Abdul Hamid dari Universiti Teknologi Malaysia dengan kerjasama Dongguk University South Korea, mendapati bahawa terdapat 11 komponen di dalam kulit manggis yang boleh digunakan dalam penghasilan bahan kosmetik.

Walaubagaimanapun, penggunaan semua bahan yang lain boleh menyebabkan kulit menjadi semakin gelap kecuali Alpha mangostin yang beliau dapati boleh bertindak sebagai ejen pencerahan kulit. Malahan kesan pencerahannya adalah 200% lebih tinggi dari bahan pemutih sintetik Arbutin yang digunakan secara meluas di dalam produk pencerahan yang ada di pasaran ketika ini. 
Selain daripada itu, Alpha Mags juga menggalakkan sel-sel fibroblast yang ada pada lapisan paling bawah kulit untuk menghasilkan lebih banyak collagen bagi membantu anti-penuaan dan dalam masa yang sama memelihara keanjalan kulit, menyihatkn kulit, di samping mengurangkan garis2 kedutan tanda penuaan.


Alpha Mags ialah bahan yang diekstrak dari kulit manggis. Ia bersifat semulajadi dan tidak toksik. Kajian ekstensif teleh dijalankan oleh Dr. Mariani dan pasukannya untuk menghasilkan produk pencerahan kulit yang 100% bebas dari bahan terlarang. Ianya selamat untuk digunakan pada jangka panjang dan menjadi rakan terbaik anda untuk menjaga kulit sehingga ke akhir hayat.

3 Kaedah Rawatan Jeragat Yang Berkesan

    1) Gunakan DERMAGs Intensive Brightening Cleanser

DERMAGs Intensive Brightening Cleanser adalah pembersih wajah bertekstur ringan dan halus yang sesuai untuk semua jenis kulit.
  • Menjadikan kulit lebih sihat, segar, bersinar, dan awet muda
  • Mencerahkan kulit secara semulajadi
  • Membantu menyingkirkan segala kotoran yang tersumbat dalam liang pori
  • Mengimbangi lebihan minyak yang terdapat pada kulit

2) Gunakan DERMAGs Intensive Brightening Serum





DERMAGs Intensive Brightening Serum adalah serum penjagaan kulit wajah yang berupaya memberi kuasa serapan maksima 100% lebih berkesan untuk mencerah kulit wajah dan memperbaiki sel kulit. 
  • Mencerahkan kulit wajah secara sekata
  • Merawat masalah kulit wajah (parut, jeragat, jerawat, kesan terbakar, dll
  • Mengecilkan liang pori
  • Mengurangkan kedutan pada kulit wajah
  • Mengimbangi lebihan minyak
  • Mengatasi kulit kering dan kusam 
  • Memulihkan sel kulit yang rosak
  •  Menyerlahkan keserian kulit wajah secara semulajadi 
Cara penggunaan: 
  • Picit 3-5 titis ke seluruh wajah dan leher dan ratakan secara lembut. Biarkan serapan serum pada wajah sehingga kering. 
  • Digalakkan penggunaan 2 kali sehari untuk kesan lebih efektif (pagi dan malam). 


3) Gunakan DERMAGs Intensive Refining Cream



DERMAGs Intensive Refining Cream membantu mengembalikan keseimbangan lembapan pada kulit wajah dan menggalakkan pembaharuan sel kulit untuk menyerlahkan kulit yang cerah, halus, dan gebu.

  • Melindungi kulit wajah daripada dehidrasi, kotoran, dan pencemaran alam sekitar.
  • Melindungi kulit wajah daripada sinaran UVA/UVB yang merbahaya
  • Membantu mencegah penuaan pramatang.
  • Bertindak sebagai perlindungan untuk menutup kesan parut dan jeragat pada kulit wajah.

Cara penggunaan (siang hari):
  • Sapukan secara nipis dan sekatakan dengan gerakan memijat pada keseluruhan kulit wajah
Urutan Penggunaan Berkesan

Bagi anda yang ingin merawat masalah kulit kusam, gunakan 3 produk ini mengikut saranan urutan seperti berikut : 

Cleanser >> Serum >> Refining Cream


SAYA NAK TEMPAH DERMAGS SKINCARE UNTUK MERAWAT MASALAH KULIT KUSAM SAYA
 Anda boleh dapatkan produk tersebut pada harga yang sangat berpatutan.
Harganya adalah seperti berikut:
  • DERMAGs Intensive Brightening Cleanser RM 64.90
  • DERMAGs Intensive Brightening Serum RM174.90
  • DERMAGs Intensive Refining Cream RM 86.90
Semua harga tidak termasuk kos pos dan cajnya adalah RM8 untuk pos ke Semenanjung Malaysia manakala Sabah Sarawak, tambah RM 12 untuk kos pos.

Jika anda tinggal di sekitar kawasan Kota Bharu, Kelantan khidmat COD PERCUMA disediakan untuk anda.

Saya merupakan Stokis Dermags Kota Bharu.

Hubungi atau hantarkan Whatsapp kepada saya, Cik Sufi dengan klik link tersebut http://dermagsforbeauty.wasap.my/

Semoga kulit wajah idaman menjadi milik anda. InsyaAllah.




Comments